星期日, 10月 01, 2006

IPA Lesson 1

之前Mabel約我同珮兒一齊去上一個英文Demo堂(Prime English),聽完都好想進修一下英文,但礙於時間同$$$關係,就算想讀好D英文,都會為之卻步.我自問花唔起成一年多的時間個個星期去上英文堂.之前職業英語有資助都冇用到,真係好嘥.如果我仲有$10000資助,都仲可能會花一年時間...花少少錢就上咁多堂,真係幾抵.不過,我就用咗嚟資助PMP course,咁就冇計啦.


之後同Mabel珮兒商量過,都係學好音標先,所以反而報咗呢一間學.(Prime English又做咗助攻手添...)


我地呢個年代的香港人,通常都冇正確學好音標同拼音.細個只係靠老師教我地點讀,只係靠多聽多默書嚟教生字,老師學錯,老師教錯,下一代都一齊錯埋.到真係同外國人溝通,聽唔明佢講乜之餘,佢又更加聽唔明我講乜.真係好樣衰.


睇到三家姐個女瑩瑩學英文學得好好,只係得四歲咋,就會主動同外國人講英文,真係自愧不如.要我同佢講英文,有時都唔知點講.如果要小朋友教返我轉頭,更正我的讀音,咁就更加樣衰啦...作為一個長輩,唔可以咁差啦...


我將會學到的Phonetics,如果我地4-7歲就學會,真係可以大大提高自學英語發音的能力.而且學其他以國際音標教學的語言都有幫助.新一代的小朋友,唔好再好似我地以前咁無知啦.


***************
今日去旺角的國際音標學會(IPA)上堂,個講師講得好生鬼,一路都冇睡意.主要的內容同之前聽過的Demo堂係差唔多.

1. 港式英語學習常見問題,又有實例
自已試下讀呢d字啦,睇下你啱幾多....
Set 1:
car, far, big, book, look, cook
Set 2:
island, debt, hour, heir
Set 3:
viscount, receipt, corps, subtle, fasten, exactly
Set 4:
ballet, buffet
Set 5:
produce, discount, control, forget, cupboard, purpose, police
Set 6:
Fiona, Eliza
(唔知自己啱唔啱?網上好多發聲字典架,咁就要睇你係咪聽一套講一套啦.)


話你知,我Set 5 的字真係全部都讀錯哂...其實同年代的人可能都會同我一樣全錯!!!點解?因為我地其實係用以知的小部份字去估其他字的讀音,但係咁樣就會好易估錯音....若果大家都來自同一個問題教育基礎上,好多冇得解釋的"exception"其實係因為本身學錯的問題,e.g. 串字相同都唔代表同一個讀音.好似foot同food咁,中間係唔同音標架!


Set 3, Set 4其實都唔難讀,但係我就成日明知故犯,用港式音,真係好錯架.


2. Phonetics 同 phonics 的分別

原來phonics係畀native speaker 學閱讀,就好似我地中國人學識字咁,圖文配對,而唔係用嚟學拼音架!

發到音就默書默得出,咁都係未必啱哂架,因為英文都同樣係一音多字架...(e.g. see, sea, C 都係同音呀.)


3. 發音基礎,Elision(元音省略的方法)等.

set 3 就全部都係呢類字啦


4. 原 Vowels != Vowel letters 架!呢個真係影響寫作能力架.
好似點解hour 係用an, hotel的兩個讀音又會影嚮佢個 articles 係 a / an !


5. 歸納Vowels的種類及記憶方法
用口形,唇形,脷前,脷後的發音分辦,真係可以聽得出多d分別啦!

今堂只係教咗8/20 Vowels...仲要學多幾堂呢...

網上示範音標發音: http://www.ipa.edu.hk/ipaNew/ipa.swf (抄個flash,冇難度!!)


真係一堂應該一早就學的課堂!


多謝Mabel!我好想學呀!...呀,仲有呀...多謝珮兒呀,雖然我對馬騮仔Monchhichi冇喜好(我有個friend好鍾意架),但係都多謝你買的筆記簿呀!

4 則留言:

匿名 說...

真既?!我真係一直都擔心你地係陪我去咋!
其實我一早已經想學,只不過揾唔到門路,早一年前我都買左一本字典自己睇IPA,不過堂然係唔識啦,就係咁本字典又比我冷落左。
我都唔明點解以前我地無得學IPA,定係我無心上堂miss左呢,正如阿sir講,佢個仔都只係五歲就已經識得背,如果我地當初有得讀一定會學識更多英文,起碼唔好發錯音呀!!!
唔怕啦,你依家學IPA,可以唔怕佢佢地講英文啦,就算比人問點讀都有多少少信心呀!
我地一齊努力學好D!

匿名 說...

真既?!我真係一直都擔心你地係陪我去咋!
其實我一早已經想學,只不過揾唔到門路,早一年前我都買左一本字典自己睇IPA,不過堂然係唔識啦,就係咁本字典又比我冷落左。
我都唔明點解以前我地無得學IPA,定係我無心上堂miss左呢,正如阿sir講,佢個仔都只係五歲就已經識得背,如果我地當初有得讀一定會學識更多英文,起碼唔好發錯音呀!!!
唔怕啦,你依家學IPA,可以唔怕佢佢地講英文啦,就算比人問點讀都有多少少信心呀!
我地一齊努力學好D!

Dunkey6_6 說...

得六堂咋...希望真係學得到,而唔係三分穜熱度啦.

匿名 說...

你咁乖寫哂出黎,其實我無抄到架,你真係乖我好多好多呀,係啦,得六堂唔知我地學唔學得識呢?不過我發覺佢有另一個course係比讀完IPA的,我估類似D conversation&listening呱?不過唔知係咪,只係望左一眼無睇清楚。